מאמרים.

חג הקציר או חג מתן תורה? שני שמות החג נשמעים כמו שמות של אירועים יוצאי דופן השונים זה מזה. אך למעשה שני השמות מצביעים לעבר רעיון דומה, רעיון מרכזי למהותו של החג – זהו חג

קראו עוד »
מעגל השנה
ט״ו בשבט ענבר אמיר

על טבעי

א. חברה שלי לקחה פעם קורס איפור. ככל שהתקדמה בקורס היה לה יותר מה להגיד בכל פעם שנפגשנו. אני לא

חנוכה אני אשב לבד בחושך

אני אשב לבד בחושך

ביום הראשון של הגשם החזק נפתחה לי סדנת כתיבה. כשהגעתי לסדנא ראיתי מישהי בכיסא גלגלים יושבת בגשם ,אוחזת במטרייה, מול

פרשת שבוע

רואים רחוק רואים קרוב

פרשתנו נפתחת בתחושת דה ז'ה וו קלה: הרי כבר בספר בראשית (מו, ח), לפני שתי פרשות בלבד, רגע אחרי שהאחים

להעלות נר תמיד

להעלות נר תמיד

הכול זמני במשכן. מוכן לתנועה. נוח להתקפל, לעבור בקלות ממקום למקום. אין קביעות. ארבעה פרשות מוקדשות למבנה, מהרגש שליווה את

תרבות
לימוד הסטוריה

“היֹה היה”

האם לימוד היסטוריה הוא עבדות הזמן? האם ישנו אדם שאינו כבול לזמן כלשהו? יש לי חברים שלא מוכנים לוותר על אימון קבוע

חינוך יהודי

על החינוך היהודי שדרוש לנו

נקודת המוצא שלי בדברים הבאים היא שהרוב המוחץ של תלמידי מערכת החינוך הממלכתית בישראל הם יהודים, ועל כן מן הראוי

הפיכת קערה

כשהייתי בתיכון ידעתי בעומק ליבי שכשאהיה גדול אני רוצה לחזור בתשובה או לצאת בשאלה. מכיוון שכבר הייתי דתי הוכרעה הכף לצד הידוע. הידיעה הזו לא הייתה ידיעה במובן

בלוג בוגרים

צפירה שופר זיכרון

מה צריך למלא את ראשי כרגע? מחשבות של חיים? של מוות? להזכר במה שקרה או לחשוב על מה שעוד יהיה?